با حضور استاندار مرکزی افتتاح نخستین روستای سبز کشور در آشتیان
همزمان با دهه فجر ،نخستین روستای سبز کشور در آشتیان با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

همزمان با دهه فجر ،نخستین روستای سبز کشور در آشتیان با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی در آیین افتتاح نخستین روستای سبز کشور ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه این استان از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی است، گفت: انرژی خورشیدی یکی از منابع مهم تامین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است.

 
 

وی افزود:صنعت برق این استان با تلاش متخصصان کوشا و توانمند و همیاری مردم در طرح های پیک سایی صنعت برق توانسته در آزمون‌ها سربلند بیرون آمد.

استاندار مرکزی در خصوص طرح‌های بهره‌برداری شده برق‌رسانی در استان مرکزی نیز گفت: طرح های مذکور می‌تواند در زیرساخت‌ها و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی و ایجاد اشتغال موثر است.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی استانی صنعتی است و برق به عنوان زیرساخت صنایع دیگر نقش بی بدیلی در توسعه و آبادانی این خطه دارد.

مدیر توزیع برق آشتیان هم در این آیین گفت:روستای مزرعه نو از توابع شهرستان آشتیان استان مرکزی که بخش عمده‌ای از انرژی برق موردنیاز آن به‌صورت خورشیدی تأمین می‌شود ، به‌عنوان اولین روستای سبز کشور معرفی شده و امروز با اعتباری بالغ بر 30میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

مهندس وهاب عطری بیان کرد: با مشارکت هوشمندانه ساکنین روستای مزرعه نو مواقع در استان مرکزی با احداث 335 کیلووات نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک به بهره برداری رسید.

 

وی اظهار کرد: با احداث این نیروگاه ها تمام انرژی برق مورد نیاز این روستای 679 نفر (225خانوار) این روستا تامین می شود.

مهندس عطری با بیان اینکه با افتتاح این نیروگاه ها برای 35 خانوار در آمد ماهانه بین 15 تا 50 میلیون ریال ایجاد شده است،افزود: پروژه های افتتاحی صنعت برق به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اشتغال زایی صنایع دیگر نقش آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان مرکزی برق‌دار هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی 100 درصد است و یک‌هزار و 174 روستای این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

 
 
تاریخ:
1399/11/25
تعداد بازدید:
2247
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal