دسته بندی مطالب
روانشناسی اجتماعی بر تغییر رفتار مصرف کنندگان انرژی نقش بسزایی دارد
مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: روانشناسی اجتماعی نقش مهمی بر تغییر رفتار مصرف کنندکان انرژی دارد.
مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: روانشناسی اجتماعی نقش مهمی بر تغییر رفتار مصرف کنندکان انرژی دارد.

حسن کیوانپور با توجه به نامگذاری  اول خرداد، روز بهره وری و بهینه سازی مصرف بابیان این مطلب افزود:بهره وری می تواند بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در راه رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه کشور باشد.

وی بابیان اینکه یکی از مباحث مهم مطرح شده در روان شناسی اجتماعی بررسی نگرش های افراد است ،افزود: نگرش ها یکی از علت های اصلی رفتار ما می باشند  واگر صرفه جویی مصرف انرژی را به عنوان یک رفتار در نظر بگیریم برای بررسی و ترغیب رفتار صرفه جویی انرژی در مصرف کنندگان می بایستی به بررسی نگرش ها و تغییر نگرش ها پرداخت.

وی از تداوم اجرای طرح کاهش پیک بار برای مشترکین کشاورزی و صنعتی استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

کیوانپور با بیان اینکه امسال حدود 13 هزار مشترک صنعتی و کشاورری استان در طرح های کاهش پیک تابستان امسال مشارکت خواهند داشت، افزود: همسو‌سازی و تعامل متقابل صنایع و شرکت‌های توزیع برق، شناسایی منابع انرژی و برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از این منابع از فرصت‌های مهم برای توسعه صنعت برق است.

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه از ظرفیت های آموزشی جهت نهادینه سازی مدیریت مصرف برق در استان در اصناف مختلف، ادارات، مدارس، مساجد، صنایع و بخش کشاورزی استفاده شده است، افزود: نهادهای مردمی نیز در آموزش مدیریت مصرف برق نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه سیستم های سرمایشی بیش از 30درصد بار مصرفی برق را در تابستان  به خود اختصاص می دهند وکولرهای گازی از جمله پرمصرف ترین وسایل خانگی هستند، افزود: استفاده از سیستم های سرمایشی با راندمان پایین موجب افزایش بهای برق مصرفی مشترکان در فصل تابستان می شود.
کیوانپور نصب سایبان برای کولرها،سرویس به موقع کولرها ،استفاده از دور کند کولرهای آبی و دمای آسایش بین 24تا 25 درجه سانتی گراد کولرهای گازی نقش موثری در کاهش مصرف برق دارد.

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها درصنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.

وی افزود: شرکت‌های توزیع نیروی برق به عنوان آخرین حلقه زنجیره صنعت برق با مشترکان، تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان و متقاضیان را برعهده دارند که نقش مهمی در رضایتمندی آنان ایفا می‌کند.
تاریخ:
1401/03/02
تعداد بازدید:
680
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal